Klamra metalowa – korekcja wrastającego paznokcia

O wrastających paznokciach

Wrastające paznokcie na palcach stóp (UNGUIS INCARNATUS) to coraz częściej występujące schorzenie, niestety często lekceważone, mimo dolegliwości bólowych, jakie mu towarzyszą.

Przyczyny tej dolegliwości są różnorakie, mogą to być:

• predyspozycje genetyczne
  • niewłaściwe obuwie (buty za małe, za ciasne, na wysokim obcasie)
  • niewłaściwy sposób obcinania paznokci z wycinaniem kątów paznokcia
  • urazy mechaniczne stóp
  • wady ortopedyczne stóp
  • choroby paznokcia (grzybica, łuszczyca)
  • zaburzenia wzrostu paznokcia (np. paznokcie rurkowate, łyżeczkowate)
  • intensywne uprawianie sportu (nadpotliwość stóp)

Kogo dotyczy?

Schorzenie to dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn we wszystkich grupach wiekowych. Najczęściej występuje na dużym palcu stopy.

Osoby z problem wrastającego paznokcia najczęściej zwracają się o pomoc do lekarza pierwszego kontaktu lub dermatologa. Spora część pacjentów po bezskutecznej często terapii stosowania różnych maści i środków farmakologicznych, kierowana jest na operację chirurgicznego zrywania lub wycinania paznokcia. Niebagatelną konsekwencją tego typu zabiegów chirurgicznych jest dość silny ból i okres niezdolności do pracy. Skuteczność takich rozwiązań jest dość dyskusyjna, ponieważ w ponad 70% przypadków dochodzi do nawrotów schorzenia.

Alternatywy zabiegów chirurgicznych

Alternatywną metodą rozwiązywania problemów wrastających paznokci jest ORTONYCHIA, która opisuje nieinwazyjną i zachowawczą metodę leczenia za pomocą różnych technik zakładania klamry. Klamra VHO-Osthold® Perfect jest trzyczęściowa, wykonana z chirurgicznej stali sprężynowej. Jest to precyzyjna gotowa klamra, którą podolog musi tylko dopasować do płytki paznokciowej. Jej domeną jest możliwość zastosowania jej zarówno zapobiegawczo, jak i w przypadku ostrych stanów zapalnych.

Zastosowanie klamry VHO-Osthold® Perfect zalecane jest w przypadkach:

• wrastających paznokci palców stopy
  • stanów zapalnych wału paznokciowego lub łożyska paznokcia
  • nieprawidłowego toru wzrostu paznokcia po jego utracie (na skutek urazu lub skłonności genetycznych) oraz u osób chorych na cukrzycę
  • grzybicy paznokcia, gdy nastąpiło zgrubienie płytki paznokciowej i wrastanie brzegów paznokcia
  • paznokci rurkowatych i zagiętych

Główne zalety zastosowania klamry:

• bezbolesność i nieinwazyjność zabiegu (nie ma konieczności zastosowania znieczulenia miejscowego)
  • niemal natychmiastowe złagodzenie bólu palca poprzez zmniejszenie nacisku płytki paznokciowej na wał paznokciowy
  • komfort użytkowania klamry osoby po zabiegu mogą natychmiast wrócić do życia codziennego, w tym do noszenia pełnych butów

Metoda korekcji wrastającego paznokcia za pomocą klamry VHO-Osthold® Perfect stosowana jest przez podologów oraz przeszkolone osoby zajmujące się profesjonalną pielęgnacją stóp. Stanowi ona ich domenę, dlatego też zarówno technika jak i skuteczność tej metody są bardzo mało znane lekarzom. Dlatego też tak ważna jest współpraca interdyscyplinarna pomiędzy podologami, a lekarzami takich specjalności jak: dermatologia, chirurgia, ortopedia, diabetologia oraz lekarzami pierwszego kontaktu!

Źródło: vho-osthold.com

Comments are closed.